2008. január 30., szerda

Az első munkanap

Megvolt az első tanítási napom. Egy szóval nagyszerű volt, minden úgy sikerült, ahogy elterveztem. Az előző tanár igen jó munkát végzett, úgy vettem észre, hogy mindent alaposan megtanultak. Persze mint mindenhol, itt is vannak gyengébb tanulók, illetve még kimondottan hanyag szorgalmú diákok is, de úgy vettem észre, hogy elődöm még belőlük is kihozta a maximumot. Nem tudom, hogy konkrétan miért hagyta itt az iskolát, hisz tehetséges, jó tanár volt. Számtalan kimondottan rossz tanár tevékenykedik mindenütt, ők mégsem távoznak az oktatásból soha. Aki meg ennyire jól értette a dolgát, csak úgy felmond?... Egyszer szívesen elbeszélgetnék vele, csak a probléma az, hogy őt szinte lehetetlen elérni. A száma titkos, és miután itthagyta az iskolát, még el is költözött, szóval reménytelen megtalálni.
Az órák rendben mentek, egyedül az egyik kilencedikes osztálynál volt egy kis magatartásbeli probléma, de sikerült a helyzeten úrrá lennem. Utána egy óra szünetem volt, majd a tizedikesek órája következett. Ott is minden rendben ment, majd ezek után a hetedikesekhez osztottak be helyettesítésre, ugyanis a matektanáruk lebetegedett. Szimpatikus osztály, kissé emlékeztet arra, amikor én magam is hetedikes voltam. Az a kis fekete hajú srác hasonlít egykori önmagamra, ugyanolyan leleményes, vicces, ugyanakkor a tanárok előtt kissé visszahúzódó, mint amilyen én voltam 13 évesen. Az a tündérien tüneményes sötétszőke, kék szemű kiscsaj meg ugyanolyan, mint Lilla, az első komolyabb diákszerelmem...
Délután a szakkör remekül sikerült, meglepetésemre igen sokakat érdekel a fizika. Többen még saját elméleteket is gyártottak, például az időutazásról, dimenzióutazásról, de volt, aki a párhuzamos világok eltérő fizikai paramétereiről és törvényeiről írt egy meglepően hihető elméletet. Nem is gondoltam volna, hogy ennyire szorgalmas tanulókkal leszek körülvéve. A jövő heti témánk az univerzum végtelenségének kérdése, amiről már négyen is jelezték, hogy szeretnének egy kis tanulmányt írni. Izgatottan várom, hogy ezúttal milyen egyedi elméletek és elképzelések születnek.
Most viszont megyek aludni, elég későre jár...

Nincsenek megjegyzések: