2008. március 6., csütörtök

A titokzatos orvos keresése

Miután megtudtam Adriékról az igazságot, elkezdtem nyomozni a titokzatos orvos után. Két dolog volt, amin elindulhattam: az egyik Emília műtétje, a másik pedig az erről írt újságcikk.
A legjobb ötletnek az tűnt, hogy megpróbálom felkutatni az akkori orvosokat, és tőlük próbálom megtudni, hogy azt a bizonyos műtétet ki végezte. Bementem tehát a Városi Kórházba, és elkezdtem kérdezősködni. Logikusan először a belgyógyászatra mentem, hisz minden bizonnyal belgyógyász volt az, aki a műtétet végezte. Legelsőre a főorvossal beszéltem, de ő nem tudott az esetről semmit. Annyit viszont elmondott, hogy akkoriban nem ő volt a főorvos, és meg is adta elődje elérhetőségeit, hátha tőle több dolgot tudhatok meg.
Megkérdeztem a többi orvost is, de ott, a belgyógyászaton csak egyetlen ember volt, aki némi információval tudott szolgálni. Emlékezett erre a titokzatos doktorra, de mindössze annyit tudott mondani róla, hogy a műtét előtt két nappal jött oda dolgozni, és utána egy hét múlva nyom nélkül eltűnt. Jelentették a rendőrségen, de ők is tehetetlenek voltak, fél év után lezárták a nyomozást.
A kórházban ennyit sikerült megtudnom, ami nem sok, de elindulni talán elég lesz. Ezek után sorra végigjártam a nagyobb könyvtárakat, levéltárakat, de még a Fővárosi Könyvtárat is felkerestem, hátha a korabeli napilapok írnak valamit az orvosról. Nem volt könnyű, hisz még a pontos dátumot sem tudtam. Adri születési idejét tudom, és Matild néni jóvoltából már azt is, hogy Emília két évvel volt fiatalabb Adrinál.
Elkezdtem végignézni a régi újságokat, és találtam is néhányat, ahol foglalkoznak az üggyel. A műtét pontos dátumán túl az orvosról is mondtak néhány konkrétumot, személyleírást, sőt, az egyik újság még fantomképet is közölt róla. Egyből készítettem egy fénymásolatot, ez még jól jöhet a továbbiakban. Azt is írják, hogy a Déli Hegyvidékről költözött ide. Települést nem írnak, de a fantomkép birtokában talán sikerül őt megtalálnom. Vagy legalábbis kideríteni róla, hogy kicsoda, valamint hogy miért és hová tűnt el.

Nincsenek megjegyzések: